Header image

Parní lokomotiva pro rozchod 5", neboli 127 mm
Naskytla se nám mimořádná příležitost pořídit parní lokomotivu pro ozchod 5 palců. Lokomotiva sice není nová, ale odpovídá našim představám o tom, co by chom tak asi chtěli mít. Je to model úzkorozchodné lokomotivy, která údajně měla být používána na Kubě pro svoz cukrové třtiny. Lokomotiva pro naše kraje je zajímavá tím, že je vybavena sedlovým vodním tankem (nádrž na vodu umístěná na kotli), což je víceméně specialitou anglických parních lokomotiv a lokomotiv používaných v bývalých anglických koloniích. V českých zemích lokomotiva této konstrukce nejezdila a tak pro našince vypadá poněkud exoticky, zajímavě, magicky.

Model lokomotivy byl vyroben asi v roce 1998 kdesi ve Velké Británii, odkud se dostal přes různé mezistanice až do Česka, tedy k nám. Následující obrázky jsou první, zatím lokomotiva před a čerstvě po transportu k novým majitelům, a zatím nezatopená.

Gromit
Gromit
Boční pohled na lokomotivu GROMIT.
Gromit
Gromit
Boční pohled na lokomotivu GROMIT z druhé strany.
Gromit
Gromit
Pohled na lokomotivu zepředu.
Gromit
Gromit
 
Gromit
Gromit
Polodetail hnaných náprav a táhel.
Gromit
Gromit
Boční pohled na lokomotivu GROMIT zezadu.
Gromit
Gromit
Přímý pohled na stanoviště strojvůdce. Kotel má demontované topeniště.
Gromit
Gromit
Pohled do dýmnice.
Gromit
Gromit
Datum první tlakové zkoušky kotle.
Gromit
Gromit
Lokomotiva v novém domově.
Gromit
Gromit
 
upravený regulátor
Regulátor
Provozem se ukázalo, že GROMIT má tendenci strhávat vodu přes regulátor do stroje. Bylo tedy nutno upravit místo odběru páry a regulátor.